مقالات

جک قیچی چیست؟ معرفی کاربرد و مزایای استفاده از آن

جک قیچی چیست

وجود جک‌های بالابر خودرو از هر نوع آن در هر تعمیرگاهی از واجبات است و به طور قاطعانه می‌توان گفت هر مکانیکی خودرو که جک بالابر نداشته باشد بازی را باخته است؛ چون استفاده از چال مکانیکی قدیمی شده و دیگر کاربرد ندارد.

در این مقاله می‌خواهیم یکی از بهترین و کارآمدترین مدل‌های جک بالابر تعمیرگاهی که بین مکانیک‌ها محبوب است را مورد بررسی قرار دهیم. این جک با نام جک قیچی تولید و در دو نوع جک توکار و جک روکار روانه بازار می‌شود.

جک قیچی چیست؟

جک قیچی نوعی جک بالابر خودرو است که استفاده از آن به افراد مکانیک و متخصص کمک می‌کند تا خودروهای سبک و سنگین را در هر ارتفاعی که می‌خواهند بالا ببرند و با دسترسی بهتر به بخش‌هایی که نیاز به تعمیر دارند مشغول به کار شوند.

” برای دریافت لیست قیمت جک دو ستون وارد شوید “

جک قیچی

انواع جک قیچی خودرو

در ابتدا به آن اشاره کردیم که جک بالابر قیچی در دو نوع توکار و روکار وجود دارد اما اگر بخواهیم کامل تر صحبت کنیم باید بگوییم که غیر از آن، این نوع جکهای خودرو معمولا در دو نوع تک ستون و دو ستون نیز وجود دارند که با توجه به هدف استفاده و عملکرد بهتر هنگام بالا نگهداشتن ماشین باید انتخاب شوند.

  • جک قیچی توکار: این جک تنها تفاوتی که با دیگر انواع دارد فقط نحوه اتصال آن است به طوری که برای ثابت نگه داشتن کفی پایه‌های آن باید زمین را به عمق 30 سانتی متر کنده شود.
  • جک قیچی روکار: پایه های جک قیچی روکار در محل مورد نظر و روی سطح زمین ثابت می‌شود و نیاز به هیچ گونه ساختار از پیش تعیین شده ندارد.
  • جک قیچی تک ستون: این نوع به عنوان ساده ترین جک قیچی شناخته می‌شود که متحرک است و فرد تعمیرکار میتواند به هر جهتکه میخواهد آن را حرکت دهد. این مدل از جک ها فقط یک ستون دارند و برای کارهای ساده مناسب هستند.
  • جک قیچی دو ستون: این نوع جک شامل جک های روکار و توکار می‌شود.
بیشتر بخوانید  میزان فرمان سه بعدی چیست و چه تفاوتی با میزان فرمان معمولی دارد؟

” برای اطلاع از قیمت جک چهار ستون کلیک کنید “

انواع جک قیچی خودرو

مزایای استفاده از جک بالابر قیچی در تعمیرگاه

  • به طور کلی این جک‌ها به فضای کمی نیاز دارند
  • استفاده از آن آسان است و با یک کلید عمل بالابر و پایین‌بر انجام می‌شود
  • قابلیت ارتفاع دلخواه از سطح زمین
  • همسطح شدن صفحه‌ای که ماشین روی آن قرار می‌گرد با زمین در نوع توکار
  • قفل خودکار جهت افزایش ایمنی و جلوگیری از سقوط خودرو
  • دسترسی راحت به زیربندی ماشین‌ها

جک قیچی تعمیرگاهی

نحوه کار و ساختار جک قیچی چگونه است؟

همانطور که کمی قبل‌تر توضیح دادیم، جک قیچی تک ستون قابل حمل است و تنها دارای یک ستون است که مشخص است برای کارهای ساده قابل استفاده است و تنها یک طرف ماشین را بالا می‌برد. اما جک قیچی دو ستون در دو طرف دارای پایه محکم و با دوام است که روی آنها دو صفحه فلزی نصب شده تا بدنه خودرو (فاصله بین محور عقب و جلو) هنگام بالا رفتن روی آن قرار بگیرد و آسیبی نبیند.

نحوه عملکرد جک‌های قیچی به این صورت است که داخل هر پایه از جک‌های هیدرولیک استفاده می‌شود که کنترل آنها با کلیدهای روی اپراتور دستگاه و به صورت برقی است.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا هرآنچه که لازم است شما درباره انواع جک‌های قیچی بدانید را در قالب یک نوشته به طور کامل و مختصر بیان کنیم. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید تجهیزات تعمیرگاهی با کارشناسان پیروزان صنعت در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *