مقالات

دستگاه قطعه شور چیست؟

دستگاه قطعه شور

دستگاه قطعه‌شور به عنوان جایگزین نیروی انسانی برای شست‌وشوی قطعات خودروهای سبک و سنگین شناخته می‌شود. این دستگاه‌ها توانایی تحمل وزن بالایی را دارند و می‌توانند آلودگی‌های زیادی را از بین ببرند. از آنجایی که برای شست‌وشوی قطعات مکانیکی نیاز به زمان زیادی است می‌توان از این دستگاه برای افزایش سرعت در روند شست‌وشو کمک گرفت. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه شوید.

معرفی دستگاه قطعه شور

دستگاه قطعه شور یک دستگاه تخصصی است که برای پاکسازی اجزاء کوچک یا قطعات صنعتی، قطعات خودرویی، قطعات ریختگری و … استفاده می‌شود. این دستگاه در بسیاری از کارخانجات وجود دارد که می‌تواند با استفاده از مواد شوینده و آب و یا ترکیبی از این دو به از بین بردن لکه‌ها، گرد و غبار، روغن، چربی، رنگ و… کمک کند.

برای انجام این فرایند ممکن است از دستگاه‌های قطعه شوی با تکنولوژی‌های مختلفی مانند فشار قوی، امواج فراصوت، زلالیت الکترواستاتیکی و … استفاده شود. این دستگاه‌ها نیاز به نگهداری کمتری دارند و اثر بخشی بالایی در پاکسازی قطعات دارند. معمولا دستگاه‌های قطعه شور خودکار بوده و برنامه‌ریزی شده‌اند که بر اساس یک برنامه مشخص شستشو را انجام دهند.

دستگاه قطعه شو خودرو

[مشاهده قیمت و خرید دستگاه شارژ کولر خودرو]

مشخصات و وزن دستگاه قطعه شویی

دستگاه‌های قطعه شویی معمولا دارای یک سبد با جنس استیل هستند. این جنس مقاومت بالایی دارد و می‌تواند وزن زیادی را تحمل کند. این دستگاه‌ها باتوجه به‌ ظرفیتی که دارند در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. از مشخصات آن‌ها می‌توان به دوام بالای بدنه آن‌ها اشاره کرد. با توجه به نوع دستگاه‌های قطعه شوی هر یک دارای مشخصان خاصی هستند. وزن دستگاه‌ها نیز متفاوت است و باتوجه به ظرفیت آن‌ها تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید  لیست لوازم جلوبندی خودرو

هرچه یک دستگاه توانایی شست‌وشوی ظرفیت بیشتری را داشته باشد با وزن بالایی تولید می‌شود.در این دستگاه‌ها چندین نازل جهت پاشش آب تعبیه می‌شود. برای پاشش آب به‌صورت متمرکز از تعدادی سوزن در کنار یکدیگر در مکان پاشش استفاده می‌شود. تخلیه آب در آن‌ها شیب‌دار است تا تمامی آلودگی‌ها خارج شوند و اثری از آن‌ها باقی نماند. برای شست‌وشوی همزمان پیچ‌ومهره‌ها با قطعه هم از یک سبد مجزا در آن‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها طراحی بسیار مناسبی دارند.

انواع دستگاه قطعه شور

از آنجایی که دستگاه‌های قطعه‌شویی برای شست‌وشوی قطعات مختلف استفاده می‌شود شامل 2 دسته می‌شوند. این دودسته شامل دستگاه قطعه شویی سبک شور و دستگاه قطعه شویی سنگین شور هستند. دستگاه‌های قطعه شویی سبک شور به دستگاه‌هایی می‌گویند که دارای ابعاد کوچک‌تر هستند. این دستگاه‌ها برای شستشوی قطعات آلومینیومی و چدنی مورد استفاده هستند. دستگاه‌های قطعه شویی سنگین دارای مخازن بزرگ‌تری هستند که برای شستشوی قطعات سنگین و بزرگ در صنعت به کار می‌روند.

دستگاه قطعه شور بادی

دستگاه قطعه شور بادی یک دستگاه خاص است که با استفاده از باد فشار قوی برای تمیز کردن و پاکسازی سطوح مختلف قطعات استفاده می‌شود. این دستگاه با پاشیدن مواد شوینده توسط باد به‌صورت مستقیم بر روی سطح قطعه کار می‌کند. به این ترتیب، لایه‌های زنگ، رنگ یا سایر آلودگی‌ها از قطعات حذف شده و سطح آن‌ها تمیز و صاف می‌شود.

دستگاه قطعه شور صنعتی

[استعلام قیمت و خرید جک بالابر خودرو تعمیرگاهی]

دستگاه قطعه شور بادی برای تمیز کردن قطعات فلزی است که نیاز به پاکسازی فشار قوی دارند. این قطعات شامل قطعات خودرویی، قطعات ساختمانی، قطعات ماشین آلات صنعتی و… می‌شوند. مهمترین مزیت این نوع از قطعه شوی‌ها این است که فرآیند تمیز کردن آن‌ها سریع و بسیار موثر است. در عین حال، باید توجه داشت که این روش ممکن است برای برخی قطعات با جنس حساس یا نازک خراب‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید  نحوه کار با دستگاه تنظیم نور چراغ خودرو

قیمت دستگاه قطعه شور

قیمت دستگاه قطعه‌شویی وابسته به عوامل مختلفی است و نمی‌توان هزینه ثابتی برای خرید آن بیان کرد. از آنجایی که این دستگاه با تنوع بالای تولید می‌شود برای خرید انواع آنها باید هزینه‌های متفاوتی را بپردازید. از عوامل موثر دیگر در قیمت محصول می‌توان به برند و کیفیت آن اشاره کرد. هرچه از مواد با کیفیت‌تری در تولید دستگاه استفاده شود برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخته شود. این روزها انتخاب فروشگاه برای خرید این دستگاه نیز تاثیر زیادی در قیمت آنها می‌گذرد.

در صورتی که شما بتوانید دستگاه را به صورت مستقیم خریداری کنید هزینه خرید آن برای شما کاهش پیدا خواهد کرد. از عوامل موثر دیگر در قیمت این دستگاه‌ها می‌توان به نوع روش خرید اشاره کرد. این روزا خرید غیر حضوری طرفداران زیادی پیدا کرده و برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه خودتان می‌توانید از این روش استفاده کنید. با این روش دیگر نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه نداشته و می‌توانید در هر مکانی که حضور دارید سفارش خود را ثبت کنید.

[مشاهده مشخصات، قیمت و خرید دستگاه قطعه شور مدل ar 800m مناسب تعمیرگاه خودرو]

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم یکی از دستگاه‌هایی که برای شستشوی قطعات مختلف صنعتی به کار می‌رود قطعه‌شور است. این دستگاه در انواع مختلف توسط شرکت‌های گوناگونی تولید می‌شود. با توجه به نوع دستگاهی که خریداری می‌کنید باید هزینه‌های متفاوتی برای خرید خود بپردازید. در صورتی که شما این محصول را با کیفیت بالا خریداری کنید از عمر بالای آن برخوردار خواهید شد. برای دریافت خدمات و اطلاعات بیشتر با پیروزان صنعت تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید  معرفی گریس پمپ و کاربرد آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *